

Toyota lanserte i 2023 en ny Land Cruiser, den er nå nettopp blitt levert og du står nå å ser på LANDCRUISER 250 FIRST EDITION. Den nye utgaven skulle være basert på de samme kvalitetene som denne bilen har vært basert på i over 70 år. Det legendariske Land Cruiser-DNAet er nå kombinert med ny teknologi for å levere enda høyere ytelse både offroad og i daglig bruk.

Hva gjør en Arctic Trucks ombygging
med en bil som er blitt forbedret i snart en mannsalder?
Vi mener at større hjul gir deg flere fordeler, både i terreng og på vei. Høyere dekkdiameter gir deg selvfølgelig høyere bakkeklaring dersom du skal bevege deg utenfor allfarvei noe som er en fordel. Mer gummi på felgene gir deg også muligheten til å slippe ut luft for bedre grep i terreng, men også vesentlig bedre komfort og sikkerhet på for eksempel grusveier.
«it’s all in the details»
Når vi utvikler en ombygging er det mange detaljer som skal på plass. En Arctic Trucks ombygging tilstreber OEM finish, det vil si vi har utviklet nye stigtrinn og skvettlapper. De nye og bredere skjermbuene er nøysommelig tilpasset bilens originale skjermkant for å sikre et kvalitetsmessig utseende.

Vi løfter ikke bare bilen opp for å få plass til større hjul…
Tyngdepunktet så lavt som mulig
Vi lager plass til hjulene og den plassen det tar for at bilen skal kunne svinge i alle mulige hjulposisjoner. Vi løfter ikke bare bilen opp på klosser, men lager større plass i bilens originale hjulhus. Dette for å beholde bilens kjøreegenskaper og for ikke å endre bilen tyngdepunkt nevneverdig.


Hva skjer når vi er klare med designet på bilen?
Etter at bilen er scannet og modellen er klar i 3D programmet lages det flere forslag som sirkuleres internt hos oss før vi bestemmer oss for en retning av design.


Mål og vekt på bilen
LC250 AT37 (5-seter):
- Lengde: 4.925 mm
- Bredde: 2.100 mm
- Høyde 2.060 mm
- Egenvekt: 2.454 kg
Sammenlignet med original (7-seter):
- Lengde: 4.920 mm
- Bredde: 1.980 mm
- Egenvekt: 2.468 kg
- Egenvekt med fører: 2.543 kg
- Tillatt totalvekt: 3.150 kg
- Maks nyttelast: 607 kg
- Maksvekt tilhenger m/brems: 3.500 kg
- Maksvekt tilhenger u/brems: 750 kg
- Maksvekt på tilhengerkobling: 140 kg
- Maks vogntogvekt: 6.650 kg
- Maks aksellast foran: 1.605 kg
- Maks aksellast bak: 1.860 kg
De første bildene av vår ombygging










Registrer deg under så kontakter vi deg når bilen er klar for produksjon hos oss!
Omtaler + videoer