PRESSEMELDING

Vi lanserer Isuzu D-Max-AT37

Isuzu Norge og Arctic Trucks har gleden av å lansere Isuzu D-MAX AT37 – en terrengbil som gir deg komfort og fremkommelighet du ikke trodde var mulig.

Arctic Trucks, med sin lange historie med å bygge om Isuzu D-MAX, har allerede stor suksess med D-MAX AT33 og AT35 i sin portefølje.

Denne uken introduseres en ny storebror – Isuzu D-MAX AT37.

I Arctic Trucks Norge sine lokaler i Solbergelva ble Isuzu D-MAX AT37 denne uken vist frem for første gang – en fullkommen terrengbil, skreddersydd for de mest ekstreme forholdene.

Den omfattende ombyggingen inkluderer ombygning til 37-tommers dekk, som gir kjøretøyet ekstra bakkeklaring og stabilitet. For å tilpasse de store hjulene gjennomgår bilen omfattende karosseriarbeid, som sikrer optimal ytelse i alle situasjoner. Ved å bytte til lavere giring i akslingene som gir tilsvarende original slutt-utveksling, og resultatet er en bil som opprettholder optimal akselerasjon og trekkraft selv under de tøffeste forholdene.

Med Arctic Trucks’ omfattende erfaring i å tilpasse kjøretøy for krevende miljøer, har Isuzu D-MAX AT37 blitt optimalisert for å håndtere de mest utfordrende terrengene.

Det har vært stor etterspørsel etter en AT37-ombygning fra markedet. Etter to år med planlegging, utvikling og testing, har vi endelig lansert AT37. Vi har måttet utvikle helt ny utveksling i akslingene på AT37. Ved å bytte til lavere giring i akslingene som gir tilsvarende original slutt-utveksling, og resultatet er en bil som opprettholder optimal akselerasjon og trekkraft.

Designet er like imponerende som ytelsen. Med markante hjulbuer og robuste detaljer, skiller Isuzu D-MAX AT37 seg ut i mengden.

Steinar Dokken er salgssjef i Isuzu Norge, og forteller om stor interesse for den nye ombygningen.

Arctic Trucks og Isuzu Norge har til sammen levert ut over 1100 ombygde Isuzu D-MAX. Arctic Trucks Norge er en av landets største leverandører av ombygninger og utstyr til firehjulsdrevne biler.

Dette inkluderes i en AT37-ombygning:

  • 37×12.5R17 dekk (AT37)
  • 17×10” aluminiumsfelger
  • Lakkerte skjermbreddere
  • Tilpasning av hjulhus foran og bak
  • Arctic Trucks skvettlapper foran og bak
  • Nye stigtrinn
  • Avtagbart hengerfeste
  • 20 mm heving foran og bak
  • 40 mm karroseriheving
  • Bytte av utveksling i akslinger
  • Kalibrering av speedometer
  • Forstillingskontroll
  • Momentnøkkel til dekkskift
  • Godkjenning av Biltilsynet